Uitslag enquête De Koog 2025

Onderstaand het verslag van de enquête, welke onder de huurders van Woontij werd gehouden:

Van de vijfenzeventig enquêteformulieren kwamen er elf ingevuld terug.

Een teleurstellend resultaat.

Op de vraag of onze vereniging bekend is bij onze leden waren er twee hiervan niet op de hoogte.

Hetzelfde geldt voor de Woonbond.

En belangstelling voor een bestuursfunctie is nihil.

Vijf personen wonen al langdurig in een huurhuis. Van 18 tot 30 jaar. De andere van drie maanden tot vierenhalf jaar.

Iedereen gaf te kennen prettig te wonen. Minpuntjes kwamen naar boven, zoals:

Electra, kou afkomstig van vloer, verwarming heeft nooit goed gewerkt, gehorigheid, troep op dakterras en entree.

Stopcontacten te laag geplaatst of bevinden zich op een onmogelijke plaats.

Achterburen met eigen woning hebben bomen geplaatst tegen hun schutting. Zo komt het tussenpad vol blad te liggen en raakt de put verstopt.

Verder werd aangegeven door een paar personen dat een wc boven wenselijk zou zijn. Deze wens horen we meer.

Terwijl de een zijn grote tuin roemde, meldde een ander persoon dat hij een te klein oppervlak bewoont.

Ook was er bij een die de badkamer te klein vindt omdat er ook nog een droger en een wasmachine in moet.

Over het uitzicht en de ligging van het huurhuis waren de meeste personen tevreden.

De vragen over Woontij werden – over het algemeen – positief beoordeeld.

Niet iedereen gaat digitaal. Ook de telefoon wordt nog ter hand genomen.

Eén persoon vindt dat het systeem vaak verandert. En het personeel is niet altijd gastvrij.

Klachten worden goed verholpen. Een enkeling ervaart het anders.

Dat onze vereniging ervoor gezorgd heeft dat op de dinsdagochtenden weer het kantoor is opengesteld, is niet bij iedereen bekend.

Vragen over de buurt leverde het volgende commentaar op:

Trapopgang kan schoner, bewoners moeten hun spullen opruimen bij de voordeuren en op de looproutes.

Ramen moeten schoner en er moet met de hogedrukspuit grondig gereinigd worden.

Tevredenheid over de buurt is redelijk goed. Parkeerplekken werd door meerderen gewenst. Daar zijn er te weinig van.

Elf ingevulde enquêteformulieren, die onze vereniging ontving, geeft natuurlijk geen geheel beeld hoe de huurders hun leefomgeving ervaren.

En de huurders van complex ‘Schutteboe’ ervaren hun woongenot weer anders dan dat men in een rijtjeshuis woont.

Dat bewoners overlast ervaren van spullen die bij de voordeuren staan bijvoorbeeld. Moet de galerij niet vrij zijn van spullen vanwege brandgevaar?

Onze opmerking:

Het is raadzaam om bij overlast aan de bel te trekken en de juiste instantie te bellen. Dit kan Woontij, gemeente of de brandweer zijn.

En mocht u er niet uitkomen dan kunt u onze vereniging raadplegen.

Op onze website kunt u voor nadere informatie terecht.

Verloting:

Van de elf ingevulde formulieren hebben slechts zes hun naam of adres gezet. De VVV-bon van 50 euro werd dan ook verloot onder deze zes mensen. Aan het eind van de bijeenkomst werd het winnende lot getrokken door de beheerster van het dorpshuis ‘De Hof’: mevrouw Veronica van Beek.

De gelukkige was mevrouw De Wit (Kamerstraat).

Teleurstelling:

Teleurstellend was de opkomst. Er kwamen slechts drie personen opdagen.

Laatste berichten

Dorpenronde Den Hoorn

Dorpenronde Den Hoorn

Plaats: dorpshuis ‘De Waldhoorn’Datum: 23 september 2025 Onze vereniging is begonnen met een enq...

Lees meer +
JAARVERSLAG 2024/2025 van de secretaris

JAARVERSLAG 2024/2025 van de secretaris

Vorige jaarvergadering vierden we ons 30-jarig bestaan en werd de heer Frans Diters gekozen als onze...

Lees meer +
Uitnodiging Jaarvergadering Bewonersvereniging Texel

Uitnodiging Jaarvergadering Bewonersvereniging Texel

Beste leden, Graag nodigen wij jullie van harte uit voor de jaarvergadering van de Bewonersverenigin...

Lees meer +